Choď na obsah Choď na menu
 


MÔŽEM UŽ BYŤ SPISOVATEĽOM? UKÁŽKA TESTY 3

Môžem už byť textárom?

 TOP 10

 Napíš poradie desiatich textov piesní uvedených v tomto tematickom celku, ktoré sa ti najviac páčili:

1._______________________________________________________________

2._______________________________________________________________

3._______________________________________________________________

4._______________________________________________________________

5._______________________________________________________________

6._______________________________________________________________

7._______________________________________________________________

8._______________________________________________________________

9._______________________________________________________________

10.______________________________________________________________

 Triedna TOP 10.

 Zaraďte do Triednej TOP 10 najúspešnejšie texty piesní, ktoré v celej triede získali najviac bodov. Poradie dostanete tak, že každý žiak pridelí textom na prvých troch miestach body - za 1. miesto 3 body, za 2. miesto 2 body a za 3. miesto 1 bod. Po sčítaní bodov pre jednotlivé texty od všetkých žiakov urobte poradie 10 najúspešnejších. Do ďalšieho kola postupujú z triedy 3 najúspešnejšie texty.

 

 V triede môžete zorganizovať aj súťaž o najpopulárnejšiu hudobnú skupinu zo súčasnosti. Pri zostavovaní rebríčka TOP 10 hudobných skupín postupujte podobným spôsobom ako pri súťaži TOP 10 textov piesní.

Náš minitest

1.Priraď k sebe

Priraď k sebe správne slová, ktoré navzájom spolu súvisia:

Jiří Suchý, Yesterday, Miroslav Válek, Elám, Vitajte do zlých čias, Beatles, Píseň o rose, Na druhom programe sna, Daniel Hevier, Team, Karel Kryl, Tulipán, "Tele" deti, Prúdy, John Lennon, Pasážová revolta, Smutná ranná električka, Boris Filan, Paul McCartney, Chorál, Marika Gombitová, Kamil Peteraj, Pieseň s kolovrátku, zem menom láska.

2. Doplň:

Doplň chýbajúce slovné spojenia:

1. A modrý oblok našej lásky........

 Aj stromy túžia spolu............

2. Smutná ranná električka

 a.....................

3. Cez objektívne príčiny a........................

 s vykastrovanou popmuzik tak....................

4. Otvorí sa zimná brána

 do ticha.............

 ............

3. Zakrúžkuj:

Zakrúžkuj správne odpovede:

1. Verš je: a) uryvok z textu

 b) riadok básne

 c) riadok z poviedky

2. metonýmia je: a)

 b)

 c)

3. Text piesne Možno napísal: a) Kamil Peteraj

 b) Jiří Suchý

 c) Ján Masaryk

4. Jiří Suchý spolupracoval so skladateľom: a) Jiřím Šlitrom

 b) Karlom Krylom

 c) Mariánom Vargom

4. Čo je nesprávne"

V nasledujúcich veršoch prečiarkni slová alebo slovné spojenia, ktoré tam nepatria:

1. Na obou nochách sandále

2. A pěkonou reprodukci

 Od Picasa

3. Za nami sú už ina malí Japonci

4. Ach, verím v zajtrajší deň

5. Vo sne umytý do biela

 

 

 

 

 

5. Naša krížovka

Úlohy:1. Najdi v križovke tajničku:...........................

 2. Napíš význam tohto pojmu:............................

 .....................................................

 3. Napíš legendu ku všetkým slovám križovky:

1...............................................................

2...............................................................

3...............................................................

4...............................................................

5...............................................................

6...............................................................

7...............................................................

8...............................................................

9...............................................................

     ┌───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐

  1  │S │E  │M  │A │F  │O  │R  │

     └───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘

  2      │V │E  │R  │ Š │E │

     ┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐

  3  │P │E  │T  │E │R  │A  │J  │

     └───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘

  4      │S │O  │N  │E │T  │

     ┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐

  5  │L │E  │N  │N │O  │N  │J  │

     └───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘

  6      │K │Y  │T  │K │Y  │

     ┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐

  7  │H │A  │M  │M │E  │L  │P  │

     └───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘

  8      │F │I  │L  │A │N  │

     ┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐

  9  │B │E  │A  │T │L  │E  │S  │

     └───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘

 

 

Hodnotenie:

62 - 51 bodov: Si na dobrej ceste stať sa textárom.  Skús napísať nejaké texty ako preklad

 textu piesne tvojej obľúbenej hudobnej

 skupiny. A ak si trúfaš, môžeš sa

 pokúsiť o prednes náročnejších básní

 za sprievodu skladieb moderného džezu.

 (Tak prednášali svoje básne napríklad

 americkí beatnici - Ferlingheti, Corso)

52 - 40 bodov: Vieš toho pomerne dosť. Pri počúvaní  piesní vnímaš aj text. Podľa textu si

 vyberáš hudobné skupiny. Poznáš aj

 textárov. Pokús sa aj sám niečo napísať.

39 - 25 bodov: Tvoje záujmy sú sútredené len nahudbu.  Texty piesní sleduješ len minimálne.  Započúvaj sa niekedy aj textu piesne.

 Zistíš, že majú zmysel a mnohé sú veľmi

 krásne. A málo počúvaš piesne  slovenských autorov. Skús počúvať, o čom

 spieva Ráž, Ďurinda alebo Team. 24 - 10 bodov: Počúvaš len zahraničné kapely. Anglicky  síce nerozumieš, ale fandíš piesňam z

 MTV. Vôbec sa nezamýšľaš nad tým, text  každej piesne o niečom hovorí.  Choď do knižnice a vypožičaj si nejaké  nahrávky skupiny Beatles. A prečítaj si

 o nich nejakú knižku. Uvidíš, že aj v  hudbe sa dá nájsť poézia.

 0 - 9 bodov: Pre teba je hudba len rytmus, decibely a  tanec. O čom sa spieva napríklad v  skladbách, ktoré počúvaš, nepočuješ. A  asi ťa to ani nezaujíma. Inak by si  stíšil hlasitosť reproduktorov. Vráť sa

 späť k textom v tomto tematickom celku.  Možno, že sa ti predsa len niečo bude  pozdávať.    

Keď si sa dostal-dostala až na túto

stranu,môžeš napísať do okienka na

začiatku tematického celku svoj

nadpis a potom pokračuj ďalej!